Durant aquesta setmana, per a celebrar el
dia de Sant Jordi, podem realitzar una sèrie d’activitats plàstiques pensades
per a fer roses amb diversos materials amb tot l’alumnat.
A l’hora de programar l’activitat, s’ha de
pensar fer algunes setmanes abans de la Diada de Sant Jordi; ja que s’ha de
dedicar temps a retallar-les, confegir-les, embolicar-les... i, abans de
portar-la a casa, posar una goteta d’essència de rosa per poder-la olorar
En primer lloc, s’haurà d’explicar la
llegenda de Sant Jordi a tots els xiquets i xiquetes del centre i una vegada
narrada la història, passaríem a dur a terme les activistas.
Algunes de les capacitats que potencia
aquesta activitat plàstica són les següents:
- Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma.
- Aprendre a pensar i a comunicar
- Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
- Aprendre a conviure i habitar el món.
I uns dels objectius a assolir seran:
- Conèixer la Llegenda de Sant Jordi i els seus personatges.
- Treballar tècniques plàstiques.
- Desenvolupar habilitats motrius.
- Estimular aspectes sensorials i afectius.
Roses
senzilles per als més xicotets
Les habilitats motrius dels alumnes d’Educació
Infantil estan en ple procés de desenvolupament.
Per aquest motiu, s’ha de pensar en
activitats plàstiques d’estampació, de pintura de dits, d’arrugar paper... que
no impliquen massa precisió.
Per això, una activitat que s’adapta a
aquesta etapa és la rosa realitzada estampant la mà de cada xiquet en un full
de paper gruixut i blanc.
Aquesta activitat, s’ha de dur a terme de forma
relaxada i sense presses. Aprofitant cada instant per gaudir i crear vincles
afectius amb ells mentre es realitza.
Per començar amb l’activitat, hem de
pintar-los els dits i el palmell amb un pinzell de pintura vermella.
Després, amb cura, hem d’agafar la
seua mà pintada i posar-la sobre el paper per deixar-hi l’empremta. Quan ja
estiga seca la rosa, es retalla pel contorn i s’enganxa un pal de gelat on es pot
posar una fulla verda.
Roses de
paper, de plastilina i altres materials per als més
grans
Les habilitats motrius dels alumnes
dels últims cursos del Segon Cicle d’Educació Infantil, en estar més desenvolupades,
permeten que es puguen programar activitats més complexes.
Per aquest cicle, podem realitzar una rosa
feta amb diversos materials com són la plastilina, el cartó (amb oueres),
papers de seda, llepolies, entre altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada